Social storytelling vergroot jouw kansen op succes

Paar weken geleden mocht ik een honours class bijwonen waarbij een interessante gastspreker Yvette Pasman aan het woord was. De avond stond in teken van ‘social storytelling.’

Social storytelling is wanneer bijvoorbeeld merk, organisatie of mens actief  zijn verhaal doorvertellen, om daarmee anderen te raken. Het gevolg moet zijn dat zij jouw verhaal delen met uiteindelijke doel meer bekendheid, business en/of betrokkenheid te hebben. Dit verhaal kan je op verschillende manieren vertellen. Hierbij kan je denken aan een blog, foto of video, een bericht op je LinkedIn pagina, een boek, een campagne, een boek, een presentatie of een email.

Vanwege het digitale tijdperk is social storystelling een middel om jouw verhaal te delen en mensen te inspireren. Hierbij draagt media en technologie aan bij. Dit zorgt ervoor dat we sneller en gemakkelijker verbinding maken en zo onszelf eerder laten horen.

Tell them your story

Hoe kan social storytelling de kansen van jouw (als student) je verder op weg helpen?
Jouw unieke verhaal onderscheidt jou van anderen. Je creëert waarde voor jezelf wat je verbindt met de mensen die wat aan je hebben. Bovendien ben je direct vindbaar op Google.

Hoe begin je met social storytelling?
Allereerst moet je voor jezelf nagaan hoe jij je wil onderscheiden met het delen van kennis en inspiratie.  Denk hierbij aan een blog, pinterest of andere social tools. Vervolgens ga je bedenken wie ben jij, waar sta jij voor, welke verhaal wil je delen en waarom? En wie jij wil bereiken? Bijvoorbeeld ik blog graag voor studenten, scholieren (jongeren) en mensen die geïnteresseerd zijn in de thema’s onderwijs, studie, kennismanagement, Pakistan, inspiratie en motivatie.

Let’s start with social storytelling! Ik ben benieuwd wie hier al mee bezig is 🙂 Wil je meer weten over de aanpak van social storytelling en de visie van Yvette Pasman, bekijk dan deze presentatie. Hieronder kan je een korte interview bekijken over social storytelling:

You may also like

1 reactie

Geef een reactie